Type: Modified Tractor
Klassen: NTTO Modified & Unlimited
ETPC Heavy Modified
Gewichten: Modified - 3500 KG
Unlimited - 4000 KG
Heavy Modified - 4200 KG
Motoren: Klimov Isotov TV3-117M (1900 PK)
Chassis: Eigenbouw 4mm Weldox staal
Achteras: Eigenbouw met DAF en ZF onderdelen
Crossbox: Eigenbouw Fuller en Eaton
Banden voor: Goodyear Flight Custom II
Banden achter: Firestone Puller 2000HP
Velgen: Midwest USA
Datalogger: Racepack G2XPro
   

De Isotov TV3-117M werd ontworpen door het Russische Klimov en werd rond 1970 geïntroduceerd voor gebruik op de Mi-14. De Mi-14 is een Sovjet militaire transporthelikopter.

De TV3-117 zou in de loop der tijd in 95% van alle helikopters ontwikkeld voor het Russische leger als krachtbron dienen. Sinds de productie van de TV3-117M is gestart zijn er al meer als 25 duizend motoren in verschillende uitvoeringen geproduceerd.

Type: Free-turbine Asturbinemotor
Lengte: 2055 mm
Breedte: 660 mm
Diameter: 728 mm
Vermogen: 1900 PK
Gewicht: 294 KG

De Goodyear Flight custom II is een veelgebruikte band voor kleine en lichte vliegtuigen. Met de speciaal ontworpen bandconstructie biedt deze band uniformiteit en kracht en is de band gebouwd om lang mee te gaan.

Maar nu, gemonteerd op zelfgemaakte aluminium velgen, doen ze ook prima dienst als de voorbanden van de Whispering Giant.

Deze band is speciaal ontwikkeld voor tractorpulling. De nadruk wordt gelegd op het verbeteren van de tractieprestaties van de band en verbeterde duurzaamheid in extreme omstandigheden.

In het loopvlak van de band wordt een unieke rubbersamenstelling gebruikt die de tractie-eigenschappen verbetert en slijtage bij extreme tractie tegengaat. De band is gemaakt als een slick. Dit stelt de teams in staat om unieke loopvlakpatronen te carven op basis van hun eigen ervaring.

Onze banden worden 'binnenshuis' gesneden door ons teamlid Bas. Sinds enige tijd heeft hij een bandensnij machine ontwikkeld waardoor wij zelf onze banden kunnen snijden. 

 

                                                                      

De Racepak G2XPro datalogger maakt het mogelijk om signalen als motortemperatuur, brandstofdruk, oliedruk en toerentallen te loggen en achteraf terug te kijken.

Deze gegevens helpen bij het vinden van de optimale afstelling van de motoren.