Na een aantal jaren splitste dit team zich op. De ene helft ging verder met V8 motoren zoals die op de Blue Angel waren gemonteerd. De andere helft legde zich toe op het bouwen van een machine die zijn krachten uit een turbine haalde.

Na een aantal jaren bouwen kwam de Whispering Angel uit de schuur gerold.

  • Whispering Angel - Bouw
  • Whispering Angel - Duitsland 02
  • Whispering Angel - Duitsland
  • Whispering Angel - Midden Beemster 02
  • Whispering Angel - Midden Beemster 03
  • Whispering Angel - Midden Beemster
  • Whispering Angel - Zwolle 02
  • Whispering Angel - Zwolle
  • Whispering Angel Leyland
  • whispering_angel

De machine was uniek om verschillende redenen. Ten eerste lag er een gigantische turbine voor de achterwielen, ten tweede zat de bestuurder naast de motor in plaats van tussen de achterwielen. De motor, een Rolls Royce Proteus, deed voorheen dienst in een Bristol Britannia transportvliegtuig. De motor was groot en stil, en daar dankt het de bijnaam Whispering Giant aan. Om toch een verband te leggen met de 'pioniersjaren' werd de machine Whispering Angel genoemd. Het vermogen was echter niet voldoende om met de top mee te kunnen.